3 greseli majore care te fac sa pierzi multi bani.
Incearca sa te obisnuiesti odata pentru totdeauna cu urmatorul lucru:
Cand vrei sa cheltui bani, trebuie sa te folosesti de partea rationala a creierului.
Adica trebuie sa te controlezi si sa analizezi cu atentie daca cheltui banii in mod sanatos sau nu.
Pentru ca este foarte simplu sa castigi bani. În schimb, este foarte greu sa ii cheltui cu cap.
Tot ce vreau sa spun e ca în momentul în care vrei sa achizitionezi produse sau servicii, gandeste-te bine daca chiar ai nevoie de ele.
Iti spun acest lucru pentru ca vad multi oameni care fac exact contrariul. Si achizitioneaza tot felul de lucruri de care nu au nevoie, doar ca să cheltuie banii.
Pur și simplu parca ar da orice ca sa scape de bani. Nici bine nu ii castiga si gasesc imediat tot felul de metode de a scapa de ei.
Nu spun sa te pocaiesti și sa economisesti mai multi bani decat castigi. Tot ce spun e ca unele lucruri pe care vrei sa le achizitionezi o faci doar pentru ca ai bani.
Si nu pentru ca ai nevoie de ele..
3 greseli majore care te fac sa pierzi multi bani.
Modul cum cheltui banii te face bogat sau sarac.
Nu conteaza suma de bani din cont, cât conteaza cel care detine contul.
Sunt putini oameni care stiu sa cheltuie banii. In schimb sunt foarte mulți oameni care nu prea stiu sa ii cheltuie.
Ce inseamna ca nu prea stiu sa ii cheltuie?
Pur si simplu ii cheltuie gresit, pe tot felul de lucruri de care nu au nevoie…
Iata de exemplu 3 astfel de cheltuieli, pe care eu le consider greseli foarte mari in finante personale.
Ești impulsiv si cumperi produse care sunt la reducere.
Achizitionezi produse si servicii cand acestea se lansează pe piata.
Te lasi convins usor de catre vanzatori si cazi prada efectului de marketing.
Le iau pe rand…
Esti impulsiv si cumperi produse care sunt la reducere.
Niciodata sa nu iti cumperi un produs doar pentru simplul fapt ca acesta este vandut la reducere.
Primul criteriu de care trebuie sa te folosesti in momentul in care cumperi un produs, ține de nevoia de a achizitiona acel produs.
Daca ai nevoie de produsul respectiv, vrei sa il cumperi si il gasesti la reducere, cu atat mai bine.
Dar daca nu ai nevoie de un produs, dar il cumperi pentru ca este la reducere, cu atat mai rau.
Tot ce ma intereseaza pe mine sa intelegi tu, este urmatorul lucru:
Nu conteaza daca un produs este la reducere sau nu. Tot ce contează e ca tu sa ai nevoie de el.
Altfel, nu faci altceva decat sa cheltui banii impulsiv, pentru ca exista o reducere, pentru ca te lasi prada efectului de marketing.
Intelegi ce spun?
Nu uita sa verifici dacă reducerea pretului este una reala.
In mai mult de 90% din cazuri pretul redus este unul fictiv.
Uite cateva exemple (astea imi vin in minte acum, dar sunt mult mai multe):
Primul exemplu:
Toate reducerile de pe gama de legume si fructe care au loc pe parcursul inceputului de sezon, sunt de fapt o mascare a scaderii normale a pretului.
Scaderea pretului este fireasca si are loc treptat, odata ce se apropie mijlocul de sezon pentru fructul sau leguma respectiva.
Al doilea exemplu
Sunt foarte multe magazine care iti afiseaza in dreptul pretului redus un pret vechi taiat, dar mult mai mare.
Ideea este ca acel pret taiat probabil nici nu a existat. Iar daca a existat, sa stii ca a fost umflat inainte de reducere.
Tocmai pentru a creea un impact in mintea consumatorului.
Pot fi multe exemple…
Achizitionezi produse si servicii cand acestea se lanseaza pe piata.
Nu trebuie sa fii in primul rand din sala in momentul lansarii unui produs sau al unui serviciu inovativ.
Decat daca faci parte din bordul companiei care lanseaza produsul. Sau doar daca esti vreun influencer excentric care alearga dupa like-uri pe retelele de socializare
Uita-te la toate gadgeturile de ultima generatie, lansate in anii anteriori sau cat mai recent.
Și o sa observi ca preturile la care se vand in momentul de fata sunt dramatic mai mici, decat preturile de la lansarea lor pe piata.
Bine, nu spun acum ca trebuie sa achizitionezi un produs cand probabil acesta deja este depasit din punct de vedere tehnologic.
Dar nici nu trebuie sa fii primul client care il achizitioneaza, crede-ma.
Aaaa, esti bogat si nu stii cat de multi bani ai in cont pentru ca nu ai timp ca sa ii numeri, atunci este altceva.
Insa, daca esti sarac si iti cumperi produse la pret de lansare, sa stii ca iti meriti soarta.
Trebuie sa iti permiti un produs inainte sa il achizitionezi.
Când spun ca trebuie sa iti permiti un produs inainte sa il achizitionez ma refer la urmatorul lucru:
Acea cheltuiala cu care vine la pachet acest proces, nu trebuie sa iti afecteze nivelul de trai.
Am văzut foarte multi copii care își cumpărau ultimul model de iPhone pe banii părinților.
Foarte tare acest lucru…
Problema e ca parintii lor lucrau pe salariul minim pe economie.
Îmi plac foarte mult acesti copii… Asta inseamna sa fii inteligent financiar.
Une dintre cele mai importante abilitati în finanțe personale este sa faci cu banii altora, ceea ce altii nu sunt in stare sa facă banii lor.
Păcat ca acesti „altii” sunt parintii…
În fine, tot ce vreau sa spun e ca daca nu poti sa cumperi un produs cu banii jos, inseamna ca nu ti-l permiti.
Astfel trebuie sa faci ceva ca să ti-l permiti…
Primul lucru, educatia ta financiara…
Te lasi convins usor de catre vanzatori si cazi prada efectului de marketing.
Daca esti slab de inger, uneori exista posibilitatea sa cazi prada presiunii vanzatorilor lipsiti de calibru moral.
Cunosti si tu momentele alea urate in care nu esti sigur daca sa achizitionezi un produs sau nu.
Si dupa ce ca tu nu esti sigur, mai sare și vanzatorul pe tine cu fraze de genu:
Cumpara acum pentru ca nu o sa mai prinzi niciodata o asemenea ocazie.
Sau e la cel mai mic pret de pe piata, asa ca nu o sa mai gasesti in alta parte mai ieftin.
Nu spun ca vanzatorul are o problema. Pentru ca el a văzut ca ii merge cu alții, astfel s-a modelat după evenimente.
Tot ce spun e ca tu ai o problema, daca il lasi pe altul sa iti spuna ce sa faci cu banii tai.
Când banii sunt la tine in mana, nimeni nu are dreptul sa iti spuna ce sa faci cu ei, daca tu in mod indirect ii oferi acest drept.
Interesul de a cumpara un produs trebuie sa fie al tău nu al vanzatorului.
Stiu ca este dificil sa rezisti unor astfel de tertipuri de marketing depășit. Dar sa stii ca este posibil si chiar iti recomand sa faci acest lucru.
Și nu pentru ca spun eu. Ci pentru ca doar asa poti sa fii împăcat după ce cheltui banii…
Ideea este în felul urmator:
Tot ce face vanzatorul este sa isi urmareasca propriul interes.
Nu spun ca este o problema acest lucru. Pentru ca asta este rolul unui vânzător, sa vândă.
Tot ce spun, e ca trebuie sa iti mai aduci aminte și de interesul tau din cand in cand…
Plus ca in acest fel poti sa ajungi sa cumperi un produs de care probabil nici nu ai nevoie.
De asta spun ca trebuie sa ai capacitatea sa refuzi si sa stii cand sa raspunzi cu un NU hotarat.
Mai ales celor care apeleaza la astfel de tertipuri de marketing, care reflecta o slaba pregatire profesionala.
Concluzie. 3 greseli majore care te fac sa pierzi multi bani.
Cel mai important sfat pe care îl am pentru tine, este urmatorul:
Dezvolta-ti aria de cunostinte financiara.
Adica investeste in tine și in educatia ta financiara cat mai mult.
Și nu pentru ca asta este domeniul meu de activitate și astfel vreau sa te transform în clientul meu.
Nici vorba…
Eu personal chiar recomand sa iti culegi informațiile de ordin financiar din mai multe surse, nu doar de pe aceasta platforma.
Pentru ca poți sa întâlnești specialisti în finanțe personale mult mai inteligenti decat mine, nu stiu…
Eu spun sa investesti in tine si in educatia ta financiara !
De ce?
Pentru ca eu personal am ajuns sa imi dau seama de aceste greseli, datorita investitiei in educatia mea financiara.
Imagineaza-ti cate alte greseli poti sa faci tu in momentul de fata, fara ca macar sa iti dai seama de ele…
Sunt foarte multe, crede-ma…
Bafta si spor la bani.
Laurentiu Ungureanu.
Ai mai multe detalii despre mine pe site:
www.laurentiuungureanu.com