Meniu Închide

3 greseli majore care te fac sa pierzi multi bani

3 greseli majore care te fac sa pierzi multi bani.

Trebuie sa te obisnuiesti odata pentru totdeauna cu urmatorul lucru :

Cand vrei sa cheltui banii pe care i-ai acumulat, foloseste-te de partea rationala a creierului.

Trebuie sa te controlezi si sa analizezi cu atentie directia catre care alegi sa imprastii banii pe care i-ai castigat. Asta inseamna ca trebuie sa iti cumperi produse, articole si sa accesezi servicii doar daca ai nevoie de acestea.

Totusi, multi oameni inca fac exact contrariul. Achizitioneaza tot felul de lucruri de care nu au nevoie, dar care le papa foarte multi bani. Se arunca ca berbecii si parca ar da orice ca sa scape de bani. Nici bine nu ii castiga si gasesc imediat tot felul de metode de a scapa de ei. Iar in mare parte, asta se datoreaza lipsei de control emotional si de incapacitatea de amanare a recompensei.

Iata care sunt cele 3 greseli majore care te fac sa pierzi multi bani :

Esti impulsiv si cumperi produse care sunt la reducere.

Niciodata sa nu iti cumperi un produs doar pentru simplul fapt ca acesta este vandut la reducere. Primul criteriu de care trebuie sa te folosesti in momentul in care cumperi un produs tine de necesitatea si nevoia de a achizitiona acel produs.

Daca ai nevoie de produsul respectiv, vrei sa il cumperi si il gasesti si la reducere, cu atat mai bine. Dar daca nu ai nevoie de un produs, dar il cumperi pentru ca este la reducere, cu atat mai rau.

In acelasi timp, nu uita urmatorul lucru :

Scopul unei reduceri o reprezinta dorinta distribuitorului de a forta vanzarea unui produs in scopul multiplicarii marjei pe care acesta o genereaza. Scop care se bazeaza exclusiv pe aceasta slabiciune umana : cumparatul impulsiv.

Nu in ultimul rand, nu cred ca vrei sa stii, dar totusi eu o sa iti spun : in mai mult de 90 % din cazuri pretul redus este doar unul fictiv.

Sa iti dau si cateva exemple ( astea imi vin in minte acum, dar sunt mult mai multe ) :

Toate reducerile de pe gama de legume si fructe care au loc pe parcursul inceputului de sezon sunt de fapt o mascare a scaderii normale a pretului. Scaderea pretului este fireasca si are loc treptat odata ce se apropie mijlocul de sezon pentru fructul sau leguma respectiva.

Al doilea exemplu este faptul ca foarte multe magazine iti afiseaza in dreptul pretului redus un pret vechi taiat, dar mult mai mare. Ideea este ca acel pret taiat probabil nici nu a existat. Iar in rare cazuri cand acesta a existat, sa stii ca a fost umflat inainte de reducere, tocmai pentru a creea un impact in mintea consumatorului.

Achizitionezi produse si servicii in momentul lansarii acestora pe piata.

Nu trebuie sa fii in primul rand din sala in momentul lansarii unui produs sau al unui serviciu inovativ. Decat daca faci parte din bordul companiei care lanseaza produsul sau doar daca esti un miliardar excentric care tocmai se afla intr-o campanie masiva de strangere de like-uri pe facebook.

Uita-te la toate gadgeturile de ultima generatie lansate in anii anteriori sau cat mai recent. O sa observi ca preturile la care se vand in momentul de fata sunt drastic mai mici decat preturile de la lansarea lor pe piata.

Ok, nu spun acum ca trebuie sa achizitionezi un produs cand probabil acesta deja este depasit din punct de vedere tehnologic. Dar nici sa fii primul client care il achizitioneaza.

Citeste si – 3 capcane in care risti sa cazi atunci cand ai bani.

Te lasi convins usor de catre vanzatori si cazi prada efectului de marketing.

Daca esti slab de inger, uneori exista posibilitatea sa cazi prada presiunii vanzatorilor lipsiti de calibru moral. Cunosti si tu momentele alea urate in care nu esti sigur daca sa achizitionezi sau sa nu achizitionezi un produs, iar imediat vanzatorul sare pe tine cu fraze de genu :

  • Cumpara acum pentru ca nu o sa mai prinzi niciodata o asemenea ocazie.
  • E la cel mai mic pret de pe piata, nu mai gasesti in alta parte mai ieftin.

Intr-adevar, chiar este dificil sa rezisti unor astfel de tertipuri de marketing depasit, dar sa stii ca este posibil si chiar este necesar sa faci acest lucru. Pana la urma urmei, tot ceea ce face vanzatorul este sa isi urmareasca propriul interes si sa iti vanda un articol de care probabil nici nu ai nevoie de el.

Din acest motiv, trebuie sa ai capacitatea sa refuzi si sa stii cand sa raspunzi cu un NU hotarat celor care apeleaza la astfel de tertipuri de marketing, care reflecta o slaba pregatire profesionala.

Daca ti-a placut acest articol lasa un comentariu.

Sau urmareste pagina noastra de facebook.

Ajuta-ti prietenii sa isi dezvolte personalitatea !!!
Posted in FINANCIAR | BANI

Iti recomand sa citesti si articolele urmatoare ///

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *