Meniu Închide

Ce NU AI VOIE sa faci la un interviu de angajare – partea 1

Ce nu ai voie sa faci la un interviu de angajare - partea 1

Ce nu ai voie sa faci la un interviu de angajare – partea 1.

Tocmai te afli la finalul unui interviu de angajare. Cu un zambet inofensiv reprezentantul HR iti spune:

Citez “Va multumim pentru prezenta la interviu. In urma discutiei pe care am avut-o o sa analizam cu foarte mare atenție candidatura dumneavoastră. Mergeti acasa linistit, vom reveni cu un telefon catre dumneavoastra in zilele urmatoare pentru a va oferi un raspuns“.

Ai fost foarte implicat in discutia avuta cu reprezentantul HR. Ai primit doar semne pozitive din partea acestuia. Iar acum a venit momentul sa va dati mana.

Pleci foarte optimist si cu incredere catre casa. Stii si simti in interiorul tau ca o sa obtii jobul dorit. Esti foarte fericit si asta se vede si in energia pe care o emani.

Dar…

Trece o zi. Trec doua zile. Trec mai multe zile iar tie inca nu iti suna telefonul. Dar tu stii, sau mai bine zis, crezi ca ai oferit totul pentru a obtine acel job.

Pai… eu vreau sa iti spun ca desi ai oferit totul, nu ai oferit ceea ce trebuia sa oferi.

Oferă ceea ce este necesar.

Nu stiu ce anume cauta fiecare angajator în parte, in momentul in care isi recruteaza personalul. Dar stiu ceea ce nu trebuie sa faci tu, in momentul in care iti alegi angajatorul cu care vrei sa colaborezi.

Ca o paranteza, sper ca ai observat din rândurile precedente, ca deja imi doresc ca alegerile si controlul sa fie de partea ta.

Deci, tu iti alegi angajatorul. Si dupa ce l-ai ales, intri intr-o relatie de colaborare profesionala cu acel angajator.

Nu esti sclavul lui, dar nici nu te duci in acea companie sa ii schimbi tu reglementarile. Ai foarte multe obligatii, dar nu in ultimul rand, ai si foarte multe drepturi.

În același timp, vreau sa afli inca de la inceput urmatorul lucru:

Cel mai simplu pas, in momentul in care te hotarasti sa te angajezi, este sa treci cu succes de interviul de angajare.

Desi poate o sa spui ca am luat-o putin razna. Eu o sa continui si o sa iti spun urmatorul lucru:

Nu conteaza cata expertiza ai. Conteaza sa intelegi domeniul in care urmeaza sa activezi.

Iar apoi, cel mai important lucru pe care trebuie sa il faci, este sa fii atent la limbajul nonverbal, atitudinea și postura pe care ți-o insusesti.

Totusi, sa nu ne lungim si sa vedem mai exact, ce nu ai voie sa faci la un interviu de angajare dpdv al limbajului nonverbal.

Nu trebuie sa ajungi cu orele inainte la interviu.

Acest obicei denota o lipsa acuta de ocupatie socio-profesionala. Din acest motiv, iti recomand sa ajungi cu 5 minute inainte de ora stabilita.

Acum, nu vreau nici sa o dai in extrema cealalta si sa te afli in postura de a intarzia. Este foarte rusinos sa ajungi la fata locului dupa ce toate lucrurile sau pus in miscare.

Insa, daca m-ai pune sa aleg intre a ajunge cu o ora inainte la interviu sau a intarzia 5 minute, as alege sa intarzii 5 minute.

De ce?

Pentru ca daca intarzii poti fi perceput in doua moduri:

Ori esti o persoana ocupata ori esti o persoana neserioasa.

Însă, indiferent de situație, recrutorul o sa devina derutat si nu o sa inteleaga în care dintre cele doua categorii te incadrezi tu. Deoarece nu te cunoaste suficient.

Dar crede-mă, ca daca te observa ca esti primul in sala de asteptare, cu o ora inainte de programarea inititala. O sa inteleaga ca aceasta intalnire este una de viata si de moarte pentru tine.

Nu trebuie sa fii insotit de rude sau de prieteni la interviu.

Nu știu ce crezi tu, dar sincer, eu ma abtin cu greu cand vad ca inca mai exista astfel de situatii in zilele noastre. Devin nostalgic și încep sa imi aduc aminte de sedintele cu parintii din scoala generala.

Cred ca stii si tu faptul ca daca nu esti suficient de matur sa iti porti singur de grija. Inseamna ca nu esti suficient de matur si independent pentru a obtine jobul respectiv

Un recrutor care detine destula experienta, nu o sa te angajeze niciodată dacă te prezinți la interviu tinand-o pe mami de mana.

Cu atat mai mult dacă te afli deja la al doilea buletin.

Nu sta aplecat in momentul in care te afli in sala de asteptare și nu te arata confortabil.

Trebuie sa stai drept, indiferent ca stai jos sau ca stai in picioare. Ai foarte mare grija la acest gest pentru ca este definitoriu.

In acelasi timp, nu trebuie sa fii confortabil si sa stai aruncat pe canapea ca si cum ai fi la tine în sufragerie. E bine sa fii relaxat dar nu in acest mod.

Nu sta pe telefon, nu mesteca guma, nu fuma, nu te scobi in dinti si nu iti baga degetele in nas. Pentru ca o sa devii antipatic. Exact asa cum am transmis si in cadrul acestui material – 4 gesturi care te fac sa devii antipatic.

Nu trebuie sa ai o strangere slaba de mana.

Dar nici nu trebuie sa intri intr-o intrecere cu recrutorul pentru cine are capacitatea de a strange mai cu forta mana celuilalt.

Trebuie sa cauti calea de mijloc. O strangere de mana trebuie sa se produca natural si sa transmita respect din partea ambelor parti.

În aceeași ordine de idei, in momentul in care va strangeti mainile trebuie sa va priviti cu preponderenta in ochi. Iar dupa ce acesta isi muta privirea, abia atunci ai voie sa faci si tu acest lucru.

Am discutat mai mult despre astfel de tipare comportamentale aici – Cum sa te porti cu un dominator.

Crede-ma ca odata ce ai capacitatea de a-ti insusi acest obicei, o sa ajungi în situația în care, poți sa arati prin atitudine ca beneficiezi de o conduita adecvata și de o minima stare ce denota stăpânire de sine.

Nu iti incrucisa bratele sau picioarele.

Despre acest lucru am discutat in cadrul mai multor articole pe care o sa le gasesti pe site.

Dacă îți incrucisezi bratele o sa transmiti faptul ca nu esti atent si ca nu participi cu interes la discutia de moment.

Plus ca o sa retii cu 40 % mai putin din ceea ce iti trasmite recrutorul, comparativ cu momentul in care nu iti tii bratele incrucisate.

In acelasi timp, în cadrul unei discutii cu un intervievator nu te precipita si fii calm.

Misca-te incet fara gesturi spontane. Nu trebuie sa ai socuri in momentul in care te misti. Si nu adopta un limbaj nonverbal de robot.

Nu folosi un alt ton fata de tonul pe care îl foloseste angajatorul.

Daca vrei sa fii o persoana alfa, trebuie sa iti dezvolti capacitatea de a te mula pe situatiile imprevizibile care ti se ivesc de-a lungul timpului.

Trebuie sa fii ca un cameleon. Adică trebuie sa folosesti acelasi ton verbal pe care il foloseste si intervievatorul.

Nu în ultimul rand, trebuie sa vorbesti adecvat si sa incerci sa transformi interviul intr-o discutie.

Trebuie sa iti însușești o stare de bine, sa fii calm și sa zâmbești ori de câte ori este necesar.

Daca inca nu ai capacitatea mentala de a-ti controla stresul cauta sa tii un obiect in mana, ceva prin care sa îl exteriorizezi. O hartie, o mapa, orice altceva in afara de obiecte care creeaza zgomot si iritabilitate. Cum ar fi un inel antistres, un pix sau altele asemanatoare.

Pentru ca in acest mod o sa observi o mai buna stabilitate de sine..

Voi continua în a doua parte materialului. O poti citi daca dai clik pe – Ce NU AI VOIE sa faci la interviu -partea 2

Ce nu ai voie sa faci la un interviu de angajare – partea 1

Daca ti-a placut acest articol lasa un comentariu.

Sau urmareste pagina noastra de facebook.

Distribuie pentru prietenii tăi ///
Posted in POSTURĂ | NONVERBAL

Iti recomand sa citesti si articolele urmatoare ///

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *