Meniu Închide

Ce NU AI VOIE sa faci la un interviu de angajare – partea 2

Ce nu ai voie sa faci la un interviu de angajare - partea 2

Ce nu ai voie sa faci la un interviu de angajare – partea 2

Partea 1 a acestui material o gasesti – Aici.

Daca vrei sa parcuri doar partea a doua, citeste in continuare.

Nu adopta o atitudine de superioritate, dar nici nu trata interviul cu superficialitate.

Nu esti tu cel care a scos postul pe piata, ci angajatorul. Deci este clar ca el selecteaza. Putem folosi cuvantul de superioritate, dar nu in sensul clasic.

Totusi, tot ceea ce trebuie sa faci tu este sa intelegi urmatorul lucru:

Nu trebuie sa induci niciodata recrutorului o stare de inferioritate.

Nu cred ca s-ar simti bine, daca in urma tipului de comportament de care te folosesti, reiese faptul ca prezenta ta la interviu reprezinta o favoare pe care i-o faci.

Nimeni nu are nevoie în companie de angajați aroganți si figuranti.

Crede-ma ca toate aceste calități sunt tipare specifice tuturor celor care nu își recunosc propria capabilitate.

Nu trebuie sa ai un comportament familiar.

Te intreb sincer…

Ce parere crezi ca ii lasi recrutorului daca de la prima intalnire il iei de gat si ii spui ca vrei sa va faceti selfie?

Trebuie sa intelegi ca te afli in cadrul unei intalniri strict profesionale. Nu ai voie sa ai contact fizic cu reprezentatul companiei si nici nu ai voie sa faci glume proaste.

Este necesar sa fii prietenos, dar nu este benefic sa cochetezi cu recrutorul. Pentru ca o sa iti scazi dramatic sansele de fi selectat pentru postul respectiv.

Daca ți se adreseaza cu “dumneavoastra” trebuie sa faci acelasi lucru, indiferent de diferentele de varsta.

Nu te adresa la per tu. Nu uita ca nu esti singurul candidat, desi poate ti-ai dori acest lucru.

Plus ca este necesar sa procedezi asa, mai ales daca vrei sa obtii aprecierea acestuia. Ai un articol foarte bun aici în care iti explic cum poti sa faci acest lucru – Cum sa obtii aprecierea angajatorului.

Nu pune intrebari detaliate legate de companie si nu oferi raspunsuri detaliate legate de propria persoana.

Controleaza-te. Nu este necasar sa iesi in evidenta cu intrebari legate de capitalul propriu al firmei. Cine sunt actionarii majoritari sau care este profitul pe anul precedent.

Sincer, nu trebuie sa te intereseze aceste aspecte decat daca vrei sa te angajezi ca si contabil. Sau daca confunzi interviul de angajare cu o intalnire de business in care vrei sa cumperi compania respectiva.

In acelasi timp, iti recomand sa nu confunzi recrutorul cu propriul psiholog.

Daca ti se adreseaza intrebarea “Spuneti-mi mai multe despre dumneavoastra”, nu este benefic sa stai sa iti etalezi intregul parcurs al vietii.

Nu cred ca il intereseaza pe angajator la ce maternitate te-ai nascut, unde ti-ai petrecut copilaria, cu cate cosuri te-ai ales pe perioada pubertatii sau faptul ca nu te intelegi bine cu soacra.

Nu ai voie sa vorbesti de rau alte persoane sau vechiul angajator.

Este cea mai intalnita capcana in care cad majoritatea celor care nu sunt selectati pentru etapa urmatoare.

In momentul in care sunt rugati sa ofere detalii despre vechiul angajator, acestia se apuca sa imprastie in stanga si in dreapta cu ofense si aprecieri negative la adresa acestuia.

Ba ca nu au fost platiti pe masura efortului depus, ba ca superiorul direct adopta o atitudine rece fata de ei etc…

Mereu am fugit in viata de persoanele care barfesc sau care vorbesc de rau alte persoane in lipsa acestora. Este cea mai mare lipsa de profesionalism.

Nu suporti o persoana fizica sau juridica?

Cauta sa nu mai ai de-a face cu ea. Este foarte simplu.

In acelasi timp nu iti cauta scuze. Cine se scuza se acuza.

O persoana alfa isi asuma deciziile pe care le-a luat in trecut, indiferent daca rezultatul a fost unul dorit sau nu.

Nu deschide subiectul banilor.

Pot sa il denumesc ca fiind punctul culminant al interviului de angajare.

Ideea stă în felul următor. Nu prea este bine sa deschizi tu subiectul ce tine de remuneratia financiara. Trebuie sa lasi acest lucru in detrimentul intervievatorului.

Din proprie experienta iti spun ca o sa observi cum acesta incearca sa amane tot mai mult abordarea acestui subiect. Ba chiar pana spre finalul interviului.

Asta pentru ca vrea sa se asigure ca tu nu te afli acolo doar pentru bani.

Sincer acum, dand la o parte aspectul financiar, trebuie sa intelegi ca pe langa acest aspect (aspect care este foarte important spre primordial in momentul in care te hotarasti sa schimbi macazul profesional in viata ta), o persoana de succes ia in calcul si alte lucruri.

Lucruri ce țin de responsabilitatile care ii revin, de pozitia ierarhica sau de influenta pe care o va avea in compania respectiva.

Deci, trebuie sa creezi un echilibru intre aspectul financiar si responsabilitatile care iti revin.

În același timp, niciodata, dar absolut niciodata sa nu ii spui angajatorului o suma de bani fixa pe care doresti sa o primesti in schimbul prestatiei tale profesionale.

Singurul moment in care te poti folosi de cifre fixe este atunci cand doresti sa ii transmiti acestuia cu cat erai platit de catre vechiul angajator.

Pentru ca trebuie sa stie si el unde te incadrezi tu dpdv al nivelului salarial. Sau sa stie daca are capacitatea sa iti ofere atat cat meriti.

Dar oricat ai cere tu, el are propriile trepte salariale bugetate, dupa care se ghideaza.

Nu trebuie sa inchei un interviu fara sa pui cel putin o intrebare.

Ultima remarca pe care o are un intervievator este aceasta:

Aveti intrebari sau doriti sa stiti alte detalii legate de companie sau de postul pentru care a-ti aplicat?

Niciodata raspunsul tau sa nu fie unul negativ. Oricand, dar absolut oricand ti se cere acest lucru trebuie neaparat sa te adresezi cu o intrebare.

Orice…

Poti sa pui intrebari legate de programele de dezvoltare si formare profesionala pe care le practica compania. Poti sa vii cu intrebari legate de evaluarile anuale interne din cadrul companiei.

Si multe altele, bineinteles intrebari care au ca scop un raspuns ce te-ar putea influenta pe tine in momentul in care vei alege sa colaborezi sau nu cu acel angajator.

Iar la final, dupa ce ai plecat pe usa, uita de angajatorul respectiv si concentreaza-te pe alte oportunitati de colaborare.

Pentru ca după, se pot intampla doua lucruri.

Ori vei fi sunat de catre acesta pentru a ti se propune o oferta, ori cv-ul tau va ajunge direct in cosul de gunoi.

Scuze daca sunt prea dur, dar oricum ceva asemanator ar urma sa se intample cu cv-ul tau.

Totusi, vorbind serios, tot ceea ce trebuie sa intelegi tu este urmatorul lucru.

Dupa ce ai plecat de acolo, tot ceea ce trebuie sa faci este sa te concentrezi pe alte oferte.

Dacă stai sa astepti telefon de la ei nu faci bine.

Pentru ca daca nu te suna o sa fii dezamagit. Insa daca nu ai asteptari nu o sa ai nici dezamagiri.

In acelasi timp, de unde stii tu ca nu o sa dai de oferte mult mai bune in alta parte?

Pana la urma tu nu trebuie sa stai la cheremul angajatorilor. Tu trebuie sa fii cel care ia decizia finala.

Oricum, daca eviti aceste greseli pe care ti le-am prezentat mai sus. Cu siguranta o sa primesti un raspuns pozitiv din partea angajatorului.

Iti recomand sa nu te grabesti si sa nu oferi un raspuns pe moment. Cere-i acestuia un email in care sa iti prezinte mai in detaliu oferta propusa. Si spune-i ca ii vei oferi un raspuns in cursul acelei zile.

Crede-ma, decizia ta nu trebuie sa se bazeze doar pe emotiile de moment. Ai nevoie sa cantaresti bine si sa pui in balanta plusurile si minusurile de care vei dispune daca te hotarasti sa activezi in cadrul acelei companii.

Sper ca ti-a fost de ajutor acest material. Asta este tot ceea ce am putut eu sa iti ofer.

Important este sa tratezi serios aceste tipare de comportament si sa le accepti ca adevarate.

Pentru ca reprezinta principalul motiv pentru care marea majoritate nu reusesc sa treaca cu succes peste acest test psihologic denumit interviu.

Ce nu ai voie sa faci la un interviu de angajare-partea 2

Daca ti-a placut acest articol lasa un comentariu.

Sau urmareste pagina noastra de facebook.

Distribuie pentru prietenii tăi ///
Posted in POSTURĂ | NONVERBAL

Iti recomand sa citesti si articolele urmatoare ///

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *